Вообщем нашел такую шнягу. e-RAM. электронаддув.
Даже на Сафран ставили вроде.
electricsupercharger писал(а):
Renault Safrane 2.5L Stock
"Dear Sir We have received your products (e-ram) we have ordered as Vtech. As we are dyno manufacturer, we have tested your e-ram on our labolatory dyno. We have tested one e-ram in stock Renault Safrane 2.5L gasoline engine (using labolatory dyno with 0.1 HP proven accuracy) and the rounded results are as follows (wheelpower HP, wheeltorque, Nm)
Before - 109 HP / 182 Nm After - 119 HP / 195 Nm
We will test another cars now (e.g. Ford 500 3.0 V6, Ford Mustang 2005 4.6).
Let us know your e-mail, so we can send you results with dyno printouts. Also A/F ratio and other parameters are tested along with measurement. Maybe this will be interesting for you.
Regards
Dir. Eng. Thomas Pirowski
Vtech
Вообщем, насколько такая штука реальна?
Есть еще более странная вещь. Резистор на лямбда зонд, как я понял.
Opel Power Mod,
Adjustable Power BoostМне это интересно в плане желания понять работу мотора и разобраться с датчиками. Кроме того - если их действительно можно так обманывать, то это может быть полезным. А то ЭБУ Сафрана слишком консервативно - никаких настроек, сколько считает нужным лить топлива - столько и льет.
Сразу говорю - интересен именно реальный эффект с точки зрения науки, а не сказочные характеристики. Про всякие "выпрямители молекул топлива" даже вспоминать не хочется.